torsdag 26 november 2009

Thanksgiving!

Idag är det torsdag och thanksgiving men jag tänkte först berätta om de senaste dagarna:)
I Tisdags så läste jag New Moon medans johanna var på skolan och skrev tenta, sen skypade jag med stina och sen gick vi en liten shopping runda. Prövade massa kläder på Urban Outfitters och jag kunde ha köpt allt där inne, men jag köpte bara en lila klänning så att mitt bankkonto skulle vara lite glad:)

På kvällen gick jag, johanna & yvette i spöregn till en riktigt fin restaurang och åt typ den godaste maten jag har ätit här i USA, den var helt sjukt god! Hamburgare och pizza är ju jävligt gott, men att få äta lite europeisk mat är inte helt fel!! Jag åt en riktigt god fisk, grouper? vad det nu är för nått och creme brulee till efterrätt! Så tack till johanna som vann 50$ presentkort på skolan!!

Igår (onsdag) åkte vi ganska tidigt hit till oconomowoc för att undvika den galna thanksgiving trafiken. Våra planer för dagen var att hyra twilight filmen och se new moon filmen på bio så det blev en heldag tillägnad edward:) Det enda svåra med dagen var att lista ut vilken bensin som behövdes i bilen(helt andra octantal än hemma), hitta till filmuthyrningsstället (efter att ha kört fel ett tag så upptäckte vi att det låg brevid bensinstationen), försöka handla mat och till det svåraste, försöka få igång DVD. Ska sägas att i det här huset i oconomowoc finns det fyra olika kontroller till TVn och efter att i en timme typ tryckt på alla knappar så fick vi äntligen igång den!!

På kvällen så lagade vi lite svensk mat, hemalagade köttbullar med potatismos! Det blev riktigt riktigt gott! Sen var det dags för bio och den var superbra! Mycket bättre än den första filmen tyckte jag. Sen när vi skulle hem igen var det snöstorm. Första snön här... och den var inte efterlängtad:)

1 kommentar:

  1. Waas?! har ni SNÖ!?? shit, vad konstigt! Finns ju tydligen inte ens hemma i skeå och absolut inte här :P

    SvaraRadera