måndag 7 december 2009

Back from New York

Maste saga att det var helt underbart!! Men tre dagar ar for lite sa jag maste aka tillbaka!
Resan borjade iallafall bra, min biljett fanns och jag fick iallafall en plats pa flyget. DOck borjade det snoa just nar jag skulle aka sa jag blev lite forsenad. Nar jag kom till La Guardia for att mota Johanna och Yvette sa fick jag veta att varat hostel hade blivit nedstangt!! Vi visste inte ritkigt varfor men vi fick iallafall sova dar en natt. For att ta oss fran La guardia till hostelet hade jag sett att det fanns en buss som gick fran LGA och stannade typ tva blocks fram varat hostel. Det jag inte ritkigt tankte pa var att det var en lokalbuss som gick genom Harlem och att vi var typ de enda vita pa bussen... Men resan gick bra som tur var, aven om vi korde forbi omraden dar det vara stora gang som gick forbi bussen... hade inte velat stiga av dar kan jag saga!!
Nar vi val kom till hostelet fick vi veta att det var nedstangt pga att de inte fick ha mer an tva sangar i varje rum. Men vi fick iallafall sova dar en natt, sa vi gick ut och kakade en gigantisk pizza pa en italiensk restaurang i narheten. Dagen efter sa steg vi upp tidigt (kl7) for att ga och hitta ett nytt hostel. Hostelet som hade stangt ner gav oss ett namn pa ett hostel dar vi skulle fa bo, men nar vi kom dit kunde de inte garantera oss ett rum for alla natter plus att det stallet kandes skumt. Sa vi bestamde oss for ett annat hostel dar vi fick rum. Dock fick vi dela rum med en kinesisk tjej och att det var valdigt lyhort.. Men det storsta problemet var denna kinesiska tjej som steg upp kl 4 pa morgonen och var valdigt weird... Hon hade massa shoppingpasar som hon prasslade med, tande lampan plus att hon hade en papperspase som hon hela tiden tog ut nanting ur.... Otroligt weird manniska faktiskt!! och det varsta var att hon satt sa dar i 4 timmar!!!

Men forutom det har resan varit riktigt bra!! VI lyckades alltid hitta valdigt bra restauranger med riktigt god mat och gott vin!! Sen att fa aka upp i rockafellercenter nar det var fint vader och ganska varmt var helt underbart!! Maste verkligen aka tillbaka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar